Search this website

Close me


środa, lipiec 26, 2017
Projekty / Praktyki i szkolenia

Akademia Logistyka

 

 

 

  

 

Terminy:

30 marca 2016 r., godz. 10:00 – 14:30, Wydział Zarządzania, sala 115

2 kwietnia 2016 r., godz. 9:30 – 14:00, Wydział Zarzadzania, (sala wkrótce)


Liczba miejsc na szkoleniu ograniczona. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.

 

Link do rejestracji:
https://docs.google.com/forms/d/1ebwbipr2uVO5kNqt4q3BeWVkkN4AL9Xs7WyFScugRXU/viewform

 

 

W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


 

W dniach 15-18 marca  wzięliśmy udział w projekcie organizowanym przez międzynarodowego operatora logistycznego – firmę DB Schenker. Celem inicjatywy było wzbogacenie naszej wiedzy na temat Lean Management – głownie dzięki zderzeniu się z praktyką.  Podczas 4-dniowych warsztatów w łódzkim oddziale firmy, poznaliśmy metodę Value Stream Mapping, nauczyliśmy się rozpoznawać rodzaje floty, przesyłek, wózków a także poszczególne rodzaje marnotrawstwa w procesie oraz dostrzegać strumień wartości dla klientów branży TSL.

 

Czas spędzony w organizacji był dla nas niezwykle wartościowy z uwagi na możliwość nauki poprzez działanie w zespole – a tym samym integrację J  .

 

 


 

 

Relacja ze szkolenia Trans.Eu

 

     W dniach 20-21 marca 2015 r. studenci Wydziału Zarządzania mieli okazję uczestniczyć w kolejnych spotkaniach z cyklu "Akademia Logistyka". Tym razem SKN SCM podjęło współpracę z firmą Trans.Eu znaną ze specjalizowania się w rozwiązaniach informatycznych, dedykowanych branży transportowej. Szkolenie zostało przeprowadzone przez Bogumiła Paszkiewicza i Lucynę Szierok w dwóch częściach.

 

     W pierwszej części pt. "Logistyk jako broker informacji" mogliśmy dowiedzieć się o oczekiwaniach branży TSL (Transport - Spedycja - Logistyka) wobec absolwentów. Przyszli pracodawcy stawiają nie tylko na merytoryczną wiedzę, ale również umiejętności organizacyjne i kreatywność. Należy bowiem pamiętać, iż dobrzy pracownicy wpływają na efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i pozwalają na budowanie przewagi konkurencyjnej. Po krótkim wprowadzeniu zostaliśmy zaproszeni do wcielenia się w rolę właściciela firmy transportowej za pomocą aplikacji TransEdu. Każda z osób dostała własną flotę pojazdów, które były rozproszone w Europie, a naszym zadaniem było pozyskanie najkorzystniejszych zleceń. W trakcie części praktycznej wszyscy uczestnicy bacznie śledzili ranking ułożony według pola EUR/km. Pochłonięci grywalizacją nie zauważyliśmy, jak szybko minął czas warsztatów, które spędziliśmy w miłej atmosferze i duchu wzajemnego szacunku. Warto wspomnieć, iż dwóch członków Koła znalazło się na podium.

 

     Szkolenie poprowadzone przez firmę Trans.Eu było doskonałą formą sprawdzenia swoich umiejętności w roli spedytora. Z pewnością wiele osób odkryło w sobie ukryte talenty i weźmie udział w IV edycji akademickiego Turnieju TransEdu. Może jeszcze w kwietniu studenci z naszego Wydziału znajdą się w gronie zwycięzców. Gorąco na to liczymy!

 

 


 

Cykl szkoleń "Identyfikacja i zarządzanie paletami certyfikowanymi" za nami!

            

     Szkolenie o tematyce "Identyfikacja i zarządzanie paletami certyfikowanymi" było profesjonalnym spotkaniem, które objęło dwie merytorycznie ważne części. W pierwszej uczestnicy poznali genezę i uwarunkowania prawne rozwoju rynku palet w Polsce i Europie. Ponadto omówiono zadady identyfikacji różnego rodzaju palet, a w szczególności dokładnie scharakteryzowano budowę i oznakowanie palet EPAL. Ważnym punktem warsztaty była także analiza i weryfikacja cech określających legalność i użyteczność opakowań na podstawie Karty Oceny Palet. Druga część szkolenia została poświęcona zagadnieniom kluczowym w zarządzaniu paletami. Uczestnicy poznali ekonomiczne aspekty istotne w pracy menedżera logistyki, w tym m.in. rachunek całkowitych kosztów zarządzania obrotem palet. Ważnym punktem szkolenia były również aspekty środowiskowe związane z gospodarką paletową. Pan Paweł Wojciechowski zaprezentował liczne przykłady ilustrowane zdjęciami, jak również opowiadał o władnych doświadczeniach zawodowych, które pozwoli uczestnikom poznać tematykę z praktycznej strony. Podczas całego cyklu warsztatów odbyły się trzy szkolenia i wzięło w nich udział łącznie 106 studentów dziennych i zaocznych.



  


 

Akademia Logistyka

 

DLACZEGO?

Zdobywanie dodatkowej wiedzy i umiejętności jest podstawowym warunkiem istnienia każdego koła naukowego. Aby wyróżnić się spośród wielu studentów, którzy kształcą się w uczelniach wyższych, trzeba wychodzić poza program nauczania. Źródeł dodatkowej wiedzy jest wiele, a SKN Zarządzania Łańcuchem Dostaw postanowiło być kolejnym i wspierać zarówno własnych członków, jak i wszystkich studentów Wydziału Zarządzania.

IDEA?

Ideą naszej inicjatywy o nazwie „Akademia Logistyka” jest zdobywanie wiedzy od ludzi mających bezpośredni kontakt z logistyką. Chcemy, aby nasze szkolenia pomogły w przyszłości  każdemu uczestnikowi w osiąganiu sukcesów zawodowych.

W JAKI SPOSÓB?

Podstawowym założeniem „Akademii Logistyka” jest organizacja cyklicznych warsztatów. Tematami będą zagadnienia z szeroko pojętej logistyki i obszarów pokrewnych. Szkolenia nie będą powielać wiedzy zdobywanej podczas zajęć, lecz będą obejmowały kwestie rzadko poruszane szerzej przez wykładowców. Zagadnienia będą omawiane w sposób praktyczny, aby każdy już na samym początku mógł zauważyć ich wartość.

Warsztaty będą miały jednodniową formułę, natomiast każdy z nich będzie trwał od 4 do 8 h. Prowadzącymi  będą logistycy-praktycy mający doświadczenie w omawianej tematyce.

DLA KOGO?

Pragniemy, aby uczestnikami warsztatów byli wszyscy studenci Wydziału Zarządzania UŁ. Każde szkolenie będziemy organizować w 2 terminach - jeden w dni robocze, a drugi w weekendy. Wszystkie tematy będą związane z logistyką i właśnie do osób studiujących ten kierunek w głównej mierze skierowane są nasze szkolenia. Jednak nie będziemy lekceważyć studentów innych kierunków, dla których logistyka też jawi się jako interesująca dziedzina.

Mamy nadzieję, że uda nam się dotrzeć do jak największej rzeszy studentów, chcących zdobywać  nową wiedzę i umiejętności, a „Akademia Logistyka” stanie się ważnym źródłem edukacji.

OD KOGO?

SKN Zarządzania Łańcuchem Dostaw funkcjonuje na Wydziale Zarządzania od ponad roku. Prowadzimy takie projekty, jak: Ścieżki Kariery, publikacja czasopisma „Flow SCM”, czy też organizacja Konferencji Doskonalenia Zarządzania Łańcuchem Dostaw. „Akademia Logistyka” jest kolejną inicjatywą, z którą chcemy wyjść do wszystkich studentów naszego Wydziału.

Koordynatorami projektu są: Kinga Kołtuniak i Mateusz Wiśniewski, którzy będą się starać, aby każdy warsztat odbywał się w sposób profesjonalny i odpowiadać na Wasze pytania i potrzeby.

Serdecznie więc zapraszamy do śledzenia na bieżąco wszystkich wydarzeń w ramach „Akademii Logistyka”. Informacje będą zamieszczane na naszej stronie internetowej: www.scm.uni.lodz.pl, a wszystkie pytania można kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Do zobaczenia na warsztatach!

 

 


 

            SKN SCM wspiera wartościowe inicjatywy! Zapraszamy do zapoznania się z nowym projektem organizowanym przez Wydział Zarządzania, dzięki któremu możecie dostać się na płatne staże, a także poszerzyć swoją wiedzę i doświadczenie  
Brzmi nieźle? Więcej informacji na : www.staze.wz.uni.lodz.pl